Шкільна форма для школярів: як витягували аргументи
***
Дискусія на тему: «Школярі повинні ходити в школу в шкільній формі»
Дискусанти:
-сторона стверджування (ТАК) – Кіхот;
-сторона заперечення (НІ) – Мармок.
***
Ми з Мармоком погодили цю тему і кожен окремо почав готуватися.
Час на підготовку – тиждень.
***
За три дні у Мармока був готовий перший аргумент.
Інші не йшли і він просив мене допомогти.
***
Я запропонував йому уявити дві картинки. На одній школярі в шкільній формі, а на іншій вдягнуті хто в що.
Яка між ними різниця? Перше, що спадає на думку, називай, потім друге і так далі.
Він сказав: У формі не виділяються, всі однакові, а без форми різні.
Добре, а що це дає для школи?
Він почав міркувати: Якщо не виділяються одягом, то виділятимуться навчанням.
А навіщо нам виділятися навчанням?
Він: Так для того школа і існує.
***
Так ми витягнули другий аргумент.
***
Подібним чином витягнули й третій.
***
Отримані в такий спосіб аргументи є здебільшого умоглядними.
Тобто, якась додаткова інформація (статистика тощо) для їх формування не збирається. Вони засновані на власному життєвому досвіді і логічних побудовах.
Умоглядні аргументи підходять для першого наближеного ознайомлення з предметом дискусії. Вони допомагають отримати уявлення про стереотипи дискусантів.
Є точкою відліку для подальших міркувань.