Дана дискусія опублікована на інтертен-виданні “Полтавщина”.
11 листопада 2017 року в Дискусійному Клубі Полтава відбулася очна дискусія на тему: Чи можна школярам грати під час уроків на мобільниках?
Аргументи на користь позиції стверджування (ТАК, можна) наводив Кіхот (дискусійне прізвище), позицію заперечення (НІ, не можна) аргументував Мармок (дискусійне прізвище).
Чому така тема?
Маємо типову для сьогоднішнього дня шкільну проблему, коли діти грають під час уроків на мобільних телефонах.
Питання актуальне і болюче. Адже через гру під час уроків на мобільниках виникають конфлікти між дітьми і вчителями, діти менше уваги приділяють навчанню, заважають вчителям.
Але, з іншої сторони, мобільники стали частиною нашого життя.
Тому тут у нас і виникає питання: Чи можна школярам грати під час уроків на мобільниках?
Аргументи сторін:
Перший аргумент «За»
Кіхот: Не буде мобільника, то обов’язково буде щось інше.
Наприклад, писатимуться записочки, чи будуть мрії, чи погляди у вікно, чи будь-яка інша відсутність думками на уроці.
Мобільник — це наслідок, а не причина. Святе місце пусте не буває. Якщо забрати мобільник, його місце замінить інша якась коробочка.
Перший аргумент «Проти»
Мармок: Діти приходять в школу, щоб навчатися, а не займатися дурницями.
Це як їхнє повсякденне завдання. Так як дорослі заробляють гроші, так діти заробляють знання. А якщо вони будуть грати на мобільних телефонах, то вони не будуть заробляти цих так званих грошів — знання.
Другий аргумент «За»
Кіхот: Мобільники уособлюють в собі всі досягнення людства у нас у кармані.
Тому і сміх, і гріх — не використати їх в процесі навчання. З іншої сторони, це дозволить з користю випустити пар дитячого прагнення, дитячого бажання копирсатися в мобільнику.
У світі поступово поширюється використання комп’ютерних ігор на уроках. Наприклад, Microsoft офіційно випустила Minecraft: Education Edition — версію популярної гри для шкіл, що включає в себе ряд інструментів для навчання дітей. Цю гру використовують у навчальному процесі школи у всьому світі, включаючи й Україну.
Другий аргумент «Проти»
Мармок: Граючи на мобільниках учні заважають вчителю вести урок.
Під час уроків вчитель звертає увагу на тих учнів, які грають. І урок збивається. Це не приносить учням ніякої користі.
Третій аргумент «За»
Кіхот: Принцип Хасая Алієва.
Хасай Алієв — лікар, психолог, автор методів саморегуляції, які називаються «Ключ», «Синхрогімнастика», «Ключ 2».
Так от, за поясненнями Хасая Алієва, діти періодично під час уроків те, що називається, відключаються. Вони в цей момент перебувають у стані певної нірвани. Нічого не чують і нічого не бачать, десь блукають у власних мріях. Це означає, що нервова система дитини не справляється зі стресом і переключила свідомість на безпечний режим. Під час цього стану нервова система відновлюється і дитина згодом включається в реальність. Якщо під час перебування дитини в такому стані її різко вивести з нього, наприклад, крикнути, виникає ще більший стрес, який надалі призводить до неврозів.
Власне, використання мобільників дітьми під час уроків — це той самий безпечний режим.
Третій аргумент «Проти»
Мармок: Це погано впливає на здоров’я.
Мобільники погіршують зір. Від них може тимчасово боліти голова.
Через них діти відриваються від реального світу. Та ще це викликає залежність. Діти перестають всіх слухати, у них пропадає бажання вчитися, сидіти на уроках. І діти стають неврівноваженими та нервозними.
Висновок за наслідками дискусії
Кіхот: підсумок аргументів на користь позиції, що під час уроків дітям можна грати на мобільниках:
- Не буде мобільника, то обов’язково буде щось інше.
- Мобільники уособлюють в собі всі досягнення людства у нас у кармані.
- Принцип Хасая Алієва.
Мармок: підсумок аргументів на користь позиції, що під час уроків дітям не можна грати на мобільниках:
- Діти приходять в школу, щоб навчатися, а не займатися дурницями.
- Граючи на мобільниках, учні заважають вчителю вести урок.
- Це погано впливає на здоров’я.
Олександр Золотухін: Якщо ми в наших реаліях оцінимо аргументи «За» і аргументи «Проти», то підсумкова оцінка «Проти», напевне, може бути вищою за підсумкову оцінку «За».
Звісно, було би непогано використовувати мобільники на уроках, але в існуючих шкільних програмах їх немає. Якщо вони в таких програмах з’являться, то підсумкова оцінка «За» матиме шанс підвищитися.
У будь-якому разі, все доречно в міру, навіть і використання мобільників.
***
Обговорення цієї дискусії в групі фейсбук: Уміти вчити: спільнота сучасих освітян.
***
Додатковий матеріал до теми:
Зависимость от смартфона меняет химию мозга
У Франції учням заборонять брати в школу мобільні телефони
стаття цікава 🙂
особливо 2 моменти: “Граючи на мобільниках, учні ЗАВАЖАЮТЬ ВЧИТЕЛЮ ВЕСТИ УРОК” і однобоке опитування наприкінці “Чи можна школярам ГРАТИ” під час уроків на мобільниках?”
це дискусія, а не стаття)
Це наслідок тих меседжів, що діти можуть на уроках байдикувати, лежати, підпирати голову рукою тощо. Чому, скажіть будь-ласка, в Китаї, Японії та в інших країнах світу навчання вважають важкою працею, а в нас – грають на мобілках. Як стверджують вчені, 60 % необхідно залишити традиційної української освітньої системи, 10 % – фінської та по 10 % китайської та японської.
мобільники в сенсі як міні-комп,ютер з’явилися відносно недавно – років з 10. тому і нерозуміння їхньої користі
А я з дітьми граю на уроках на мобільних! Це неймовірно подобається дітям і, як не дивно, мені самій! Спробуйте!
От!)))
На мiй погляд мобiльники можна викорисовувати на уроцi лише за умовою,що вони будуть приносити якусь користь,знання.Допомагати здобувати iнформацiю.А в ролi iграшки – нi
так вони й приносять знання! нечувані до цього моменту! увесь світ у нас у кармані!