15.06.17 р. в м.Києві я прочитав семінар для бухгалтерів агропідприємств.
Підсумки цього семінару:
-на семінар мною було підготовлено 10 тем, однак кожному учаснику семінару була цікава якась одна-дві-три теми. Тобто, учасники прийшли на семінар, тільки щоб щось почути по цим цікавим для них темам. Одним було цікаво одне, іншим інше. Окремі теми взагалі нікому не були потрібні;
-в тих темах, які цікавили учасників, їм потрібно було розібратися з одним-двома окремими питаннями. Тобто, вся підготовлена тема їм не була потрібна;
-з мого погляду, основним емоційним запитом до лектора був один базовий, основний: як захиститися від перевіряючих. Свого роду психологічний ступор, з якого потрібно якось вийти. Ступор, який не дає позитивно, творчо (рос. – созидательно) розвиватися ані самим бухгалтерам, як особистостям, ані бухгалтерській функції на підприємстві, де вони працюють. Бухгалтерія зависла!;
-невисока зацікавленість слухачів новими підходами до вирішення бухгалтерських, податкових питань. Приземленість, відсутність більш високих цілей, аніж цілей сьогоднішнього дня. Боязнь нового. Страх.
Знову-таки, мабуть внаслідок задавлення будь-якої ініціативи як керівництвом підприємств, де вони працюють, так і неадекватними вимогами перевіряючих. Тобто, підход такий: “не до жиру, бути б живу”; “як нам вижити тут і зараз, а що буде потім, нас не хвилює”.
***
Висновок.
-перед початком лекції кожен учасник повинен позначити теми, які йому цікаві, а також окремі питання в цих темах і надати цю інформацію лектору. Лектор починає виступ спершу по тим темам, які цікавлять найбільшу кількість слухачів. В цих темах він зосереджується в першу чергу на питаннях, які викликають найбільшу цікавість. І так почергово (від найбільш запитуваних до найменш запитуваних) лектор висвітлює всі питання, які позначили учасники. Питання, які ні в кого не викликають цікавості, можна взагалі не читати, щоб не витрачати час дарма. Таким чином ми економимо час і витрачаємо його ефективніше;
-кожна лекція повинна містити в собі позитивний психологічний посил для протистояння з перевіряючими;
-кожна лекція повинна містити в собі елемент дискусії лектора з слухачами, щоби показувати прийоми, методи, логічні ходи для вирішення якихось практичних питань, наприклад, доказування своєї правоти перевіряючим, керівництву. Не тільки лектор, а й слухачі повинні говорити, висловлюючи свої думки, свої страхи;
-кожна лекція окрім власне суто технічних питань повинна піднімати питання загальні – бухгалтерського світогляду, бухгалтерської філософії. Адже тільки розуміючи такі загальні питання можна вирішувати адекватно конкретні питання;
-лекцію можна вважати проведеною успішно, якщо:
- ті питання, які кожен хотів почути, були розглянуті. І при цьому питання, які не потрібні, не піднімалися. Час є дефіцитним ресурсом і його слід економити, використовувати ефективно;
- учасники отримали позитивний посил перебороти ступор, в який їх увігнали перевіряючі і керівництво;
- після семінару з’явилося бажання жити, переборювати професійні труднощі і впроваджувати нові підходи, методи, прийоми;
- учасники отримали якусь глобальну, загальну інформацію, яка буде цікавою кожному і допоможе вирішити проблеми кожного;
- психологічний стан після семінару – щасливий філософ))))